5 Factoren die Google Ranking negatief beïnvloeden

1. Broken Links

broken links Tips factoren die google ranking negatief beinvloeden ProntomediaBroken links dat zijn gebroken links oftewel links die niet werken.
Als de Google crawler een aantal error 404 pagina’s tegenkomt.
Zal dit een negatieve werking op de Google ranking van de website hebben.

Ga dus altijd na of er op uw website sprake is van gebroken links. Dit kunt u bijvoorbeeld zien in de Google Search console.

  

2. Geen Responsive Website

Als een website niet mobiel vriendelijk is, zal dit ook ten koste gaan van de ranking.
Google bied het liefste zoveel mogelijk mobiel vriendelijke websites aan.
Tevens is dit ook voor een betere gebruikerservaring.

Want de meeste mensen maken gebruik van een smartphone.
En de meeste zoekopdrachten gaan via een telefoon en niet via een desktop.

3. Keyword Stuffing

Overdreven gebruik van zoekwoorden

Dit word ook wel keyword stuffing genoemd.
Men gebruikt een hoog aantal zoekwoorden, terwijl dit onnatuurlijk overkomt.
Bij een overdreven gebruik van zoekwoorden, beoordelen de zoekmachines uw website als spam.

keyword stuffing tips over factoren die negatief zijn voor uw ranking in google Prontomedia

Dit gaat dus ook ten koste van uw ranking in de zoekmachines.
En bovendien leest het erg onprettig voor de bezoekers van uw website.

Hier zijn ook handige tools voor:

keyword density checker en keyword analysis

4. Dubbele Content

Dubbele content houdt in dat er meerdere malen dezelfde content (tekst) op het internet staat.
Er kan zowel sprake zijn van interne dubbele content binnen een website op diverse pagina’s.
Maar ook sprake van externe duplicate content met verschillende websites.

Het is daarnaast ook slecht voor de Google ranking om dezelfde teksten meerdere malen op een website te gebruiken.
Indien u teksten van andere websites haalt, is dit erg bezwaarlijk.
Bovendien strafbaar en niet bevorderlijk voor uw positie binnen Google.

5. Irrelevante Content

Men maakt een hoop pagina’s met weinig relevante informatie.
Google beoordeelt of een website waardevol is voor de bezoeker.
Er zijn websites met irrelevante informatie, die zullen dus zakken in de google ranking.

De pagina’s met relevante content, waarin er antwoord gegeven wordt op de vragen die bezoekers hebben die via een zoekopdracht op uw website terecht komen. Deze websites zullen dus hoger in de resultaten naar boven komen.

Geen tijd of geen kennis?

Indien u zelf geen kennis heeft van optimalisatie en of geen tijd hiervoor heeft naast uw werkzaamheden. Dan kunt u de optimalisatie ook uitbesteden aan Pronto Media.

3 antwoorden
    • Yolanda
      Yolanda zegt:

      Beste Arianna Blokland, Bedankt voor uw reactie.
      Fijn dat u het informatief vind.
      Hou vooral de site in de gaten voor meer tips en info.

      Vriendelijke Groet,
      Yolanda Pronto

      Beantwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *